HTML

21th Century Gamers

Ez a blog a játékok szeretetéről szól, mert akárhány éves is vagy, JÁTSZANI JÓ! Nem törekszünk semmiféle dicsőségre, mindössze szórakozásból, hobbyból vezetjük a blogot, viszont természetesen minden egyes írásban a maximumot fogjuk nyújtani, hogy Neked, olvasónak a lehető legjobb élményt nyújtsuk! Most pedig nyomás játszani ! Felhívás: Amennyiben úgy érzed, van benned egy fikarcnyi tehetség az íráshoz, és lenne kedved csatlakozni, bátran írj egy emailt nekünk - sawacc@citromail.hu

Címkék

1999 (1) 2 (2) 2010 (1) 2011 (2) age (2) alan (1) bioware (1) champion (1) dragon (1) ea (1) empires (1) ensemble (1) fable2 (1) fight (1) games (1) horror (1) kaland szerepjáték (1) kings (1) lionhead (1) microsoft (2) molyneux (1) night (1) of (1) peter (1) remedy (1) sports (1) studios (1) wake (1) Címkefelhő

2011.07.20. 18:48 SaWacc

Age of Empires 2 - Age of Kings teszt

Age of Empires 2 – Age of Kings

Fejlesztő: Ensemble Studios

Kiadó: Microsoft

Hivatalos honlap: www.microsoft.com/games/age2

 

 

1997-ben jelent meg az Ensemble Studios nagysikerű játéka, az Age of Empires. Két évre rá, megjelent az addig volt egyik legjobb valós-idejű stratégiai játék, az Age of Empires 2, melyet az Age of Kings alcímmel láttak el. Az Age of Empires 2 a valós-idejű stratégiai játékok mérföldköve volt. Évente több tucat ilyen játék jelent/jelenik meg, az Ensemble Studios programja mégis fényévekkel jobb volt a többinél. A grafika, a hangok, az irányítás, az egységek kínálata és sokszínűsége, az utánozhatatlan történelmi hangulat mind-mind magával ragadta, és még ma is magával ragadja a játékost.

 

Az Age of Kings nem rugaszkodik el az RTS műfaj lényegétől: Egy megadott méretű pályán építhetünk épületeket, irányíthatjuk az egységeinket, támadhatjuk meg ellenségeinket vagy kereskedhetünk szövetségeseinkkel. De az első rész se tette ezt másképp, az Age of Empires I is vérbeli RTS, jól belőtt nehézségi szintekkel, sokszínű épületekkel és egységekkel, változatos állat és növényvilággal, melyekből nyersanyagot nyerhetünk, mindezt az ókorban. Ezt a vonalat viszi tovább a második rész, jobb grafikával, több épülettel és egységgel, rengeteg lehetőséggel, és ami talán a legfontosabb, mindezt már a középkorban. A játékmenetet nézve nem hoz sok újdonságot az Empires 2, mégis sikerült egy egyedülálló játékot létrehoznia az Ensemble Studios embereinek, amit ma is mérföldkőként emlegetnek, nézzük meg, miért is. 

 

Hősök Tere

 

Kezdjük a kampány résszel, ami kifejezetten jóra sikeredett, izgalmas, de egyben szórakoztató, ráadásul történelmi személységekkel mehetünk a harcba, mindig az adott személység korhoz hű ellenfelével szemben.

 

Ha elindítunk egy kampányt, a kampányon belül négy hadjáratot kezdhetünk el, illetve egy oktató hadjáratot. Az oktató hadjárat Sir William Wallace történetét dolgozza fel. Sir William Wallace skót lovag volt, aki a parasztokat szabadságharcba vezette az angol elnyomás ellen I. Edward király uralma alatt (13. század), a skót függetlenségi harcok jelentős időszakában, ezeket a harcokat élhetjük át hét küldetésben. A másodikban Joan of Arc (Jeanne D’ Arc) története elevenedik meg előttünk, aki a százéves háború idején vezette a francia népfelszabadítók harcát az angolok ellen, ezt csupán 6 küldetésben élhetjük át, az oktató hadjáraton kívül csak 6 küldetés található egy hadjáratban. A harmadik hadjáratban Barbarossa történetét ismerhetjük meg, más néven I. Frigyes Német-Római császárét, aki többek közt a 3. keresztes háború indítója, ezt élhetjük át vele újra, ha ezt a hadjáratot választjuk. A negyedik hadjáratban Genghis Khan(dzsingisz kán) szerepébe bújhatunk, kalandozásai során Kínán keresztül Magyarországra is eljutunk. Az ötödik és egyben utolsó hadjárat Saladin-ról kapta a nevét, aki egy szaracén szultán volt, szintén a 3. keresztes háborúban vette ki a részét, nem mellesleg majd’ az egész közel-keletet meghódította, s mi újra megtehetjük ezt vele a hadjáratában.

 

Ha végigjátszottuk a kampányt, folytathatjuk a harcot, immáron a Single Player részben. Lássuk, hányféleképpen vehetjük fel a harcot az ellenséggel

 

Választások otthon, ...

A Single részben választhatunk több féle játékmód közül. Először is itt van a „Death Match” mód, ami azt jelenti, hogy az összes nyersanyagból rengeteget kapunk kezdésnél, e mellet, három munkást (villager) irányíthatunk, valamint egy lovast. Választhatjuk a „Regicibe” elnevezésű játékmódot, ahol kevés nyersanyaggal kezdünk, viszont indulásnál már van egy várunk, tíz munkásunk, egy lovasunk és egy királyunk, amit célszerű azonnal a várba küldeni, hisz ő szinte semmire nem jó, úgyis nevezhetnénk, hogy csak dísznek van, viszont ha ő meghal, vége a játéknak. Valamint szintén mehetünk a „Random Map” elnevezésű játékmódban, ahol, mint a neve is sugallja, egy gép által választott pályán mehetünk, nevetségesen kevés nyersanyaggal, három munkással és egy lovassal. Aki nagyon profi és szeretne valami kihívást, annak lehet ajánlani ezt a módot, hisz nehéz szinte a nulláról felépíteni egy erős várost jó gazdasággal és ütőképes hadi erővel. Akármelyiket módot is választjuk, mindegyiknél 13 népet irányíthatunk és 13 változatos pálya közt választhatunk. Egyszerre maximum hét civilizáció lehet rajtunk kívül, ezáltal sok színt visznek be a fejlesztők a játékba. Természetesen mi választhatjuk meg, hogy ki melyik csapatba fog kerülni, sőt, azt is beállíthatjuk, hogy játék közben a számítógép ne pártoljon át másik szövetségbe.

 

... És a harctéren.

A más-más népek nem teljesen mások, sőt, nagyrészt hasonlítanak egymáshoz, az épület stílus, valamint némely harcos különbözik egymástól, amiket fejleszthetünk, harcosok esetében képezhetjük őket, így erősebbé tenni őket, vagy erősebb fegyvert is adhatunk neki, jobb páncélt, stb.. Nemcsak harcosokat csinálhatunk, többféle harci gép is helyet kapott a játékban, melyeket szintén fejleszthetünk, ezek főleg várak, városok bevételénél hasznos, de katonák ellen is használhatjuk, de vigyázni, ha túl közel kerülnek hozzánk, már nem tud a gép lőni, hátrálásra kényszerül, de mivel lassan mozog, gyakorlatilag sakk-matt helyzet alakul ki, ami sokszor bosszantó tud lenni, éppen ezért biztosítani kell a harci gépek megfelelő védelmét(célszerű lovassal, a gyorsasága miatt.) egy esetleges támadáskor. Állatokat is irányíthatunk, igaz, ezeket főleg élelemszerzés céljából megöljük a munkásunkkal, így jutva eleséghez, melyből harcost képezhetünk, vagy fejleszthetjük a meglévőt. És persze munkást is csinálhatunk, (amit bár alapból kapunk kezdésnél, de három munkás kevés a birodalmunk fenntartásához.) ezekkel építeni tudunk, vadászni, földet művelni, de még magukat is meg tudják védeni, de egy várat már persze nem tudnak bevenni. Nagyon fontos a jó taktika megválasztása, mivel az ellenfél (akinek rendkívül fejlett az intelligenciája, ezáltal kihívást adva a játékosnak.) erősen be tudja biztosítani magát, őrtornyokkal, barakkokkal, melyeket katonák őriznek, és persze várakkal, melyeket korlátlan mennyiségben lehet építeni, már amennyiben van nyersanyagunk. Ezt megelőzendő, célszerű egyből a játék elején egy tábort kialakítani, melybe építünk egy várat, egy barakkot, egy istállót és egy íjászképzőt, esetleg még egy harci gépműhelyt is, amiket őrtornyokkal védhetünk. Mielőtt ezt megépítenénk, érdemes odaküldeni egy lovast, ami felfedezi a terepet, de érdemesebb több lóval menni, így ha az ellenség is a kiszemelt helyre jönne, be tudjuk védeni addig, még felépítünk egy-két őrtornyot, így fedezve a harcosainkat és a parasztokat egyaránt, amíg felépül a tábor, onnan már készíthetünk harcosokat, és ezeket a harcosokat egyből a harcszíntérre küldhetjük, de ha nincs kedvünk nyomkodni a gombokat, ki is jelölhetjük, hogy minden elkészült katona egyből a csatába menjen, vagy arra a helyre, ahová szeretnénk.

 

Amit a többszemélyes játékmódról tudni kell, hogy négyféle hálózatfajtán keresztül tudunk csatlakozni egymás játékához, néhány lépés után már játszhatunk is. Nem csak egymás ellen játszhatunk, szövetségesek is lehetünk, és egy harmadik ellenfelet is betehetünk, sőt, mivel nyolc játékos lehet egyszerre, hat gép által irányított ellenféllel is felvehetjük a harcot, esetleg több embert is meghívhatunk a játékszobánkba, de általában csak két ember szokott játszani.

 

Visszaszámlálás

A játékban felszedhetünk több úgynevezett „Relic”-et , melyekből összesen 5 darab van egy pályán(kivéve kampánymódban.) amiket ha beteszünk a templomunkba(mert csak kizárólag pap veheti fel a relic-et, és mivel a pap lassú és sebezhető, biztosítani kell a megfelelő védelmét, ha netán ellenséges területen van az adott relic.), aranyat kapunk, ha egy relic-ünk van, egyet, ha öt, öt aranyat kapunk minden másodpercben. Építhetünk egy úgynevezett „Wonder”-t, mely egy hatalmas palota, és mivel nagyon sok idő, még felépül, érdemes sok munkással nekikezdeni, már ha nem akarunk egész este várni, mire megépül. No, a sok várakozás után végre megépül, de rá kell, hogy jöjjünk, semmi értelme az egésznek, ráadásul a jobb felső sarokban megjelenik egy visszaszámláló, mely bár négyszáz évet jelez, mégis nagyon gyorsan pörög vissza, körülbelül 25-30 percet ad, hogy befejezzük a játékot, ami be kell lássuk, kevés. Nem teljesen haszontalan, mert ha van egy ilyenünk, és netán lerombolták a városunkat, akkor addig még folytathatjuk a harcot, míg a „Wonder”-t le nem rombolják, viszont ha már ott tartunk, hogy a „Wonder”-ünket ostromolják, addigra már szinte semmink sem maradt, amivel felvehetnénk a harcot az ellenféllel, viszont itt jól jön az, hogy gyorsan számolja az éveket, mert még ostromolják, addig lejárhat az idő, és mivel még áll a wonder, ezért mi leszünk a győztesek. De ha katapultokat és ostromgépeket is használnak, bizony nem fog sokáig állni az épület…

 

Dászíp, dágyönyörű

 

Mint már többször is említettem, a játék gyönyörű, a holtestek nem tűnnek el nyomtalanul, a vízbe csapódó lövedék és még sok-sok apróság teszi teljessé a vizuális élményt, a hangok is szépek, bár egy idő után már feltűnik, hogy hangtalanul közlekednek az egységeink (pedig lássuk be, egy hadsereg nem hangtalanul megy csatába). A természet is szépen ki van dolgozva, többféle növényfajtát is fellelhetünk a játékban, állatokból is több akad, sőt, érdemes is odafigyelni rájuk, hisz nem csak hústermelésre szolgálnak, néhány fajta meg is támadja az embereinket, egy jól kiképzett katona esetében persze ez nem számít, de ha még gyengék a katonáink, jelentős életet veszthetnek, a munkásainkról nem is beszélve. Egy szó mint száz, a játék remekül néz ki, az összhatás pedig magával ragadó.

 

 

Végszó

Az Age of Kings még mai szemmel is remek, ma is el lehet vele szórakozni, egy-egy izgalmas csata erejéig. A grafika, a hangok, a történet, az ellenfél intelligenciája (AI) mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy a játékos átérezze a játékban egy adott szituációt, ami egy játékban hatalmas plusz. Csak ajánlani tudom azoknak, akik még nem játszottak vele, kicsit bosszantó ugyan, hogy újabb gépeken bugos a grafika, de ez sok régi játéknál van így, és végtére is ez nem a program hibája.


Pro

+ Gyönyörű grafika, szépen kialakított helyszínek

+ Élethű hangok, hangulatos zene

+ Valós történetek a kampányban

 

Kontra

- Blokk harc

- Idétlenül gyorsan telik az idő

- Windows Vistán/7en bugos

Értékelés

-          Grafika: 90%

-          Zene: 85 %

-          Játékélmény: 90 %

-          Összérték: 89

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: microsoft 1999 2 age of games kings studios empires ensemble


A bejegyzés trackback címe:

https://21thcgamers.blog.hu/api/trackback/id/tr643084144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása